El projecte cultural +Vinaròs va nàixer fa més d’un any i mig amb el ferm objectiu de difondre i donar a conèixer tota la cultura que envolta Vinaròs. Avui per aquest motiu entrevistem al seu fundador, Marc Albella Esteller (Vinaròs, 1991), per parlar tant d'aquest il·lusionant projecte com del seu futur al panorama comunicatiu vinarossenc.

Pregunta. ¿Cóm neix la idea de +Vinaròs?
Resposta. La idea neix fullejant la revista cultural Time Out de Barcelona. A partir d’aquell moment mirant les diferents seccions de la revista, em vaig fascinar amb l’ampli ventall de programació cultural que hi havia a Barcelona i amb la forma que es difonia. Arribat a aquest punt, vaig pensar que aquesta idea es podria traslladar de forma molt interessant a Vinaròs a través de xarxes socials com ara Facebook o Twitter, o mitjançant un blog.

P. Parlant de Facebook i Twitter, ¿consideres que les xarxes socials avui en dia són claus per promocionar un projecte d’aquesta mena?
R. Sí, perquè avui en dia s'utilitzen molt i l’objectiu és captar gent perquè segueixin el nostre projecte. +Vinaròs va començar amb la difusió dels actes culturals de la nostra ciutat i va tenir una gran acollida. A partir d’aquell moment, es va crear un blog amb un disseny que s'actualitza diàriament així com els nostres grups a les diferents xarxes socials.

P. ¿Quins són els principals objectius de +Vinaròs?
R. Quan vaig començar en solitari tenia uns objectius molt generals, però avui en dia amb l’equip de gent jove que hi formem part del projecte, hem pogut concretar molt allò que busquem, perquè ens agrada adaptar-mos a les necessitats que considerem necessàries pels ciutadans de Vinaròs. L’objectiu prioritari ara mateix és difondre tota la cultura vinarossenca a través de la xarxa. Però també pretenem que la gent se’n done compte de la gran oferta cultural que tenim a Vinaròs i que, sobretot, puguen disfrutar-la participant d’ella.

P. ¿Per què creus que una ciutat com Vinaròs necessita aquesta plataforma?
R. Perquè Vinaròs té una àmplia programació cultural i necessita molta més difusió, dels actes que es produeixen a la ciutat ja que no se li dona la repercussió que realment hauria de tenir.


P. ¿Consideres que aquest projecte cultural és un fet pioner a Vinaròs?
R. Evidentment és un fet pioner però no només a Vinaròs, sinó també a la nostra comarca. A través de la nostra pàgina web, oferim la possibilitat de trobar amb un sol click qualsevol esdeveniment relacionat amb la cultura de la nostra ciutat.

P. Com a projecte jove i pioner és imprescindible donar-se a conèixer a través de la publicitat. Fins ara, ¿com us publiciteu?
R. La nostra millor publicitat és Facebook, Twitter i el nostre blog, tot de forma gratuïta. En un futur no descartem ampliar la nostra publicitat a altres mitjans de comunicació, però fins ara, en aquest sentit, només treballem a la xarxa.

P. ¿Quin és el target al que us adreceu?
R. No tenim un target específic, ens dirigim a tots els públics perquè el ventall cultural que ofereix Vinaròs també ho fa. Per exemple, els més petits poden gaudir amb les activitats del Casal Jove; els adolescents amb l’oci de la nit i els adults amb l’art, les exposicions, els concerts, les representacions teatrals, els cicles de cinema o les presentacions de llibres.

P. A nivell prospectiu, ¿quin és el futur de +Vinaròs?
R. El futur de +Vinaròs és òptim i continuarem treballant amb les mateixes ganes. És un projecte que té que madurar poc a poc i evolucionar fins a convertir-se en una plataforma comunicativa de referència a Vinaròs.

P. Per acabar, ¿com resumiries el projecte amb una frase?
R. Som un enllaç entre la cultura de la nostra ciutat i els ciutadans interessats per la cultura. Som el pont entre aquestes dues vessants.

¡Molta sort i endavant!
Gràcies, això esperem.